Дорожні та грунтові котки

Коток дорожній

Дорожні котки призначені переважно для ущільнення основ доріг та їх асфальтобетонних покриттів шляхом укочування спеціальним вальцем. Але така техніка затребувана не тільки при будівництві автодоріг, а й при спорудженні аеродромів, залізничного полотна, підготовки майданчиків для зведення житлових і промислових будівель, кортів, стадіонів і навіть в гідротехнічному будівництві.

Для поліпшення якості ущільнення шару і скорочення кількості проходів будівельної техніки використовують вібраційні котки. Як правило, вони мають збудник вібрацій (коливань вальца) у вигляді двох ексцентриків, що розкручуються в один або в різні боки – в залежності від технічного рішення і оптимальності компонування кожного конкретного вальцю.

Віброкотки бувають причіпними і самохідними, тобто стаціонарно встановленими на спеціальне шасі. Самохідні котки є універсальними машинами, які в залежності від типу і компонування вальцю можуть ущільнювати різні поверхні. Наприклад, котки з гладкими вальцями можуть складатися з одного, двох або трьох вальців, кулачкові та гратчасті вальці бувають одно- і двосекційними. Якщо дорожній коток двовісний, то можливі два варіанти комплектації вальцями: трьома, (при цьому два менших розміщуються на одній осі, а більший третій виконує роль веденого) і двома (розташованими один за іншим). У разі, коли самохідна машина має три осі, три вальці можуть бути однакового розміру і розміщуватися послідовно один за іншим.

Характеристика котка дорожнього

Найкраще дорожній коток характеризують такі параметри:

• діаметр і ширина вальцю в мм;
• максимальний кут, на який може повертатися валець під час роботи;
• тиск вальця на поверхню, кг / см2;
• частота і амплітуда вібрації вальцю (в ГЦ і мм відповідно);
• продуктивність машини – тобто площа, ущільнена до потрібного стану за 1 годину безперервної роботи;
• габарити всієї машини і мінімальний кут розвороту;
• максимальний кут нахилу, при якому може ефективно працювати дорожній коток без ковзання і пробуксовок.

Сучасні дорожні котки розробляються з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог, зокрема, це стосується вібраційних впливів (виброкотки), від яких може страждати оператор машини. Для цього розроблено і застосовується безліч ефективних методів гасіння вібрації в кабіні, поліпшення шумоізоляції, температурний контроль салону, приладова панель спеціалізованої техніки стала ергономічною і зручною, дозволяючи якісно і безпечно виконувати всю роботу.

Зараз, коли інтенсивність транспортних потоків на дорогах неухильно зростає, все частіше при будівництві нових та реконструкції доріг зі старим шаром асфальту затребувані передові технології, які дозволяють в стислі терміни будувати надійне і довговічне дорожнє покриття. Основною технікою в цьому випадку стають котки – грунтові та дорожні, від якості роботи яких залежить результат і доцільність витрачених грошових і часових ресурсів, і навіть показник аварійності на конкретній ділянці шляху (наслідки поганого трамбування грунту / фундаменту дороги – утворення вибоїн, нерівностей, слизьких ділянок через постійні калюжі і т.п.) Тому потрібно особливо ретельно вибирати тип котка (вальцю), враховуючи необхідний коефіцієнт ущільнення і специфіку оброблюваної ділянки.

Грунтові котки

Ще один різновид універсальних самохідних машин, які незамінні під час будівництва доріг і підготовки майданчиків для будівництва – грунтові котки. Вони ущільнюють грунт, пісок, глину, дрібний гравій, утрамбовуючи потрібну площину циліндричним котком.

Найчастіше грунтові котки використовують для ущільнення грунту зі спеціальними в’яжучими добавками для формування базового шару дорожнього полотна. Це своєрідний дорожній фундамент, від якості виконання (трамбування) якого залежить термін служби дороги і доцільність всіх витрачених на її будівництво ресурсів.

Також ці машини використовують і для ущільнення пологих схилів, при копанні траншей для прокладання трубопроводів, для будівництва парковок та ігрових майданчиків. Для виконання таких різноманітних завдань потрібні грунтові котки з більшими чи меншими масо-габаритними показниками, з різною формою вальцю (головна складова котка), з можливістю застосування вібрації при трамбуванні поверхні. Вібрація на додаток до статичного тиску дозволяє швидко досягти необхідної щільності і водонепроникності покриття (шару). Іноді опціонально виробники забезпечують можливість установки на коток відвалу, що істотно заощаджує витрати при будівництві.

Грунтові котки SDLG

Конфігурація грунтових котків завжди включає в себе шарнірно-зчленовану раму, передня частина якої спирається замість колеса на валець (часто – з віброзбуджувачем). Валець приводиться в дію гідросистемою від основного двигуна машини. Для очищення вальцю (котка) від налиплого грунту застосовують спеціальну систему шкребків. На задній частині рами розміщується двигун, гідронасоси, кабіна оператора, ведучий міст і колеса. Для можливості працювати на м’яких, пухких грунтах і глинистих поверхнях з високим ризиком пробуксовки, застосовують незалежні гідравлічні контури для котка (вальцю) і задніх коліс. У багатьох моделях проблему пробуксовки вирішує інтелектуальна система перерозподілу потужності і система блокування диференціалу з підвищеним тертям. Також в машинах такого типу перевагу віддають рульовому управлінню з гідропідсилювачами.

Механізмом для здійснення вібрацій є вісь з двома ексцентриками. В одному з них (за форму названому стручковим) насипана дріб. Вібрація вальца забезпечується за рахунок перекочування дробу у напрямку від і до вантажу, щоразу змінюючи його масу і, тим самим, поступово збільшуючи коливання. Іншим способом викликати потрібні коливання котка можна змінюючи амплітуду при обертанні ексцентриків в прямому і зворотному напрямках. Вібрація котка різко зменшує кількість проходів, тим самим заощаджуючи час проведення робіт та залучені людські зусилля.

Спеціальні котки грунтові

Для якісного ущільнення різних видів грунтів доцільно використовувати спеціальні котки, наприклад: для робіт на незв’язних грунтах застосовують гладкий валець і шини з неглибоким протектором, для обробки зв’язаних грунтів (в тому числі після додавання в’яжучих хімічних речовин) використовують кулачкові котки. У випадку зі зв’язаними грунтами застосування кулачкового вальцю особливо критично – інакше в результаті буде отримана тонка скоринка, а нижня частина грунту залишиться пухкою та з поганими несучими показниками. Заміна вальців можлива безпосередньо на будмайданчику при наявності спеціальних опор і кріплень. Цей процес досить трудомісткий, тому будівельники часто використовують альтернативний варіант – знімні бандажі на гладкий валець. Такі вальці через обмеження по зміні діаметра котка мають менші кулачки, але при вмілому використанні машини не сильно поступаються за ефективністю заводським. Також досить часто використовують гратчасті котки – вони підходять для трамбування змішаних ґрунтів, при цьому великі грудки і камені дробляться текстурою решітки.

У більшості сучасних моделей складність управління ґрунтовим котком зводиться лише до правильного налаштування параметрів і відкалібрування сенсорів, що вимірюють ступінь вологості і пухкості грунту. Високоінтелектуальні системи машини самі підбирають оптимальний режим роботи віброкотка для конкретно заданого коефіцієнта ущільнення.

Грунтові котки бувають одно-, дво- і трехвальцевимі. В останньому випадку зазвичай на одній осі розміщується один великий коток, а на іншій – два вальці меншого розміру. Залежно від прийнятих проектних вимог і масштабу будівництва, глибина трамбування грунту може варіюватися від 30 до 160 см. Для глибокого трамбування використовують надважкі котки.

Група компаній ТДС пропонує найширший модельний ряд ґрунтових котків SDLG в Україні. Ми зможемо забезпечити Вас будь-якою необхідної будівельною та спеціальною технікою в найкоротші терміни.

Показано 6 результатів